Na vsebino

Piškotki

Spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska. Z nadaljevanjem obiska na spletni strani ali izbiro opcije »Nadaljuj« se strinjate z uporabo piškotkov. V primeru nestrinjanja kliknite na povezavo Politika piškotkov in izberite povezavo »Izklopi«.

Digitalni projekti za prihodnost

DARS že desetletja načrtuje, postavlja, vzdržuje in nadgrajuje obcestno infrastrukturo in obcestne naprave, ki zbirajo podatke ter jih posredujejo v nadaljnjo obdelavo nadzornim centrom in uporabnikom avtocest. Digitalizacija je prisotna na vseh področjih DARS: poslovno, cestnina, upravljanje, vzdrževanje in investicije.

Z namenom predstavitve naših digitalnih dosežkov smo 8. novembra 2022 organizirali strokovni dogodek Digitalni dan DARS, kjer smo našim zaposlenim in poslovnim partnerjem predstavili zadnje dosežke na področju digitalizacije.

Ker je razvoj digitalizacije izjemno hiter, včasih celo prehiter, moramo čim hrabreje uvajati nove sisteme in nove rešitve ter uporabnikom zagotavljati čim višji standard:

  • točne, hitre in jasne prometne informacije (senzorji, portali, nadzorni centri, prometnoinformacijski center, aplikacija PROMET+, Kažipot ...),
  • varna cestna infrastruktura (digitalizacija nadzora infrastrukture z droni / IR-kamerami / senzorji pomika objekta, varnostni sistemi na trasi in posebej v predorih, spremljanje ADR-tovora, cestno-vremenski sistem, BIM-projektiranje, digitalni dvojček in simulacijsko okolje, sodobna banka cestnih podatkov, geografski informacijski sistem, baza optične infrastrukture, spremljanje stanja vozišč in prometne signalizacije ...),
  • sodoben digitalni sistem cestninjenja,
  • digitalizacija vzdrževalnih del s ciljem minimalnih motenj prometnega toka.

 

mag. Ulrich Zorin

mag. Ulrich Zorin

 

Na dogodku so bili predstavljeni tudi dosežki mednarodnega projekta C-Roads Slovenia, kjer uvajamo nove tehnologije neposrednega komuniciranja avtocestne infrastrukture z vozilom. Projekt uspešno izvajamo s pomočjo svojih partnerjev (podjetja, univerze) in ga nameravamo nadaljevati tudi v naslednjem obdobju pridobivanja evropskih sredstev. Komuniciranje z vozili bo dobilo dodaten zagon z novo GSM-frekvenco 5G (6G), ki nam bo omogočala izjemno hitre prenose podatkov med vozili in infrastrukturo (V2V, V2I, V2X). Tudi na tem področju že izvajamo pilotne projekte, s katerimi moramo zagotoviti pravno in strokovno podlago za naše 5G-omrežje ob avtocestah.

Digitalizacijo uspešno nadgrajujemo v celoto, saj vse projekte uvajamo in povezujemo z Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI) in z Nacionalnim centrom za upravljanje prometa (NCUP).

Projekti digitalizacije so podlaga za prihod vedno pametnejših vozil (samovozeča vozila) na avtocesto, ki berejo prometne znake in talne označbe ter zaznavajo ovire in hitrostne omejitve na naši spremenljivi prometni signalizaciji.

Pri digitalizaciji avtocest je velikokrat uporabljena beseda POVEZOVANJE – vse sisteme na avtocesti moramo povezati s sistemi v vozilih, s sistemi različnih prometnih sistemov med seboj, z drugimi državami – to je rdeča nit digitalizacije.

V prihodnjih letih bomo zaradi prehoda na popolno digitalizacijo prometa priča tudi podvajanju sistemov: virtualni spremenljivi prometni znaki in pravi spremenljivi znaki na terenu; virtualni prometni znak v vozilu in pravi prometni znak na terenu; podatki v oblaku in ročno obdelovanje podatkov itd.

Digitalizacija bo povečala prometno varnost in pretočnost, udobje uporabnikov avtocest ter posledično pozitivno vplivala na gospodarstvo in okolje.

Digitalizacija avtocest se je v zadnjih letih intenzivno razširila na vse segmente našega poslovanja. To zahteva zelo strokoven pristop k uvajanju novih sistemov, njihovem upravljanju in vzdrževanju ter predvsem finančna sredstva, usposobljen in motiviran kader, projektno vodenje in sodelovanje pri mednarodnih projektih (izdelava evropskih smernic in direktiv, konference, strokovna združenja, sofinancirani projekti).