Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Dizajn DarsGo
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

Slovenski avtocestni predori so varni
29.3.2012


Evropski predori, tudi  slovenski, so že nekaj let predmet ocenjevalnega projekta EuroTAP (European Tunnel Assessment Programme). Pomembno dejstvo je, da gre pri tem ocenjevanju predvsem za akcijo, v katero so vključeni avtomobilski klubi, torej uporabniki predorov. Slovenski avtocestni predori so se pri dosedanjih testiranjih odrezali zelo uspešno. Predori Trojane, Kastelec, Dekani in Šentvid so dosegli oceno »zelo dobro«, Jasovnik oceno »dobro«, Karavanke pa oceno »sprejemljivo« predvsem zaradi dejstva, da je zgrajena zgolj ena cev in da ni ubežnih poti. Na skupni ocenjevalni lestvici so slovenski predori zasedli visoko drugo mesto, kar je zagotovo tudi pokazatelj visoke varnostne ravni.

Sodobne tehnične rešitve in zagotovljeno kakovostno obratovanje ter vzdrževanje, za kar skrbimo v družbi DARS d.d., zagotavljajo potrebno osnovo za varno uporabo predorov. Slovenski avtocestni predori so, z izjemo predora Karavanke, razmeroma novi, njihova uporaba pa je trenutno brez omejitev. Tudi tu je izjema predor Karavanke, kjer se opravljajo vsi prevozi nevarnih snovi s pooblaščenim spremstvom.

Daljši predori v upravljanju družbe DARS d.d., z izjemo Karavank, ustrezajo vsem varnostnim kriterijem: obratovanje predorov je vodeno iz nadzornih centrov prek popolnega video nadzora in sistema SCADA, predori imajo dve ločeni predorski cevi, ki sta med seboj povezani s prečniki, na voljo je ustrezno število odstavnih niš znotraj predorov, zagotovljeno je informiranje in komuniciranje z uporabniki prek ustrezne signalizacije, sistema za klic v sili, ozvočenja in predorskega radia, predori so opremljeni s prezračevalnim sistemom, opremljeni so tudi s hidrantnim omrežjem za potrebe gasilskih enot, uporabnikom so za gašenje manjših požarov na voljo ročni gasilniki, poskrbljeno je za rezervno oskrbo z električno energijo ipd.. Sistemi so se v praksi pokazali kot dovolj učinkoviti.  Bodo pa do leta 2014 (Karavanke do leta 2019) predori povsem usklajeni z zahtevami, ki jih podaja področna evropska direktiva za predore.

Trenutno predstavljajo grožnjo za varnost v slovenskih avtocestnih predorih predvsem izredni dogodki, ki so posledica neustrezne uporabe predorov s strani voznikov in tehničnih okvar na vozilih. Ravnanje uporabnikov predorov ima na samo varnost odločujoč vpliv. Ugotavljamo, da je vožnja skozi predore večinoma neskladna z izdanimi omejitvami (dovoljena hitrost, varnostna razdalja itd.), kar je še posebej zaskrbljujoče v primerih, ko te določbe kršijo profesionalni vozniki.

Dejstvo je, da vožnja skozi predore zahteva zbranega voznika v tehnično brezhibnem vozilu, ki je povsem osredotočen na vožnjo, v celoti upošteva cestnoprometne predpise in signalizacijo. DARS d.d. je za uporabnike predorov pripravil izobraževalna gradiva, ki jih najdete na tej povezavi.

Potrebnih bo še več ozaveščevalnih akcij, pravilno vožnjo skozi predore pa morajo vsekakor osvojiti tudi novi vozniki v avtošolah. Poleg ozaveščanja je nujno potrebno še naprej izvajati nadzor nad prometom in ukrepati proti kršilcem.

Več informacij o slovenskih avtocestnih predorih (karta predorov, dolžine predorskih cevi, načrti zaščite in reševanja v predorih ipd.) je dostopnih tudi na tej povezavi.



Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri