Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

Nadzorni centri DARS d.d. prispevajo k večji varnosti
7.4.2010


Osrednje naloge regionalnih nadzornih centrov so upravljanje, nadziranje in vodenje prometa 24 ur na dan, komuniciranje z ustanovami, ki sodelujejo pri reševanju ob prometnih in drugih nesrečah (reševalci, gasilci, policisti...) ter posredovanje informacij uporabnikom cest. Decembra lani se je Regionalni nadzorni center Ljubljana z lokacije ob ljubljanski obvoznici preselil v nove prostore v Dragomlju. V novem regionalnem centru je na enem mestu združena vrhunska tehnologija za vodenje, upravljanje in nadziranje prometa na širšem območju ljubljanskega cestnega obroča, celotnem dolenjskem avtocestnem kraku ter delu gorenjske avtoceste. V centru se izvajajo naloge upravljanja, nadziranja in vodenja prometa na omenjenem območju, tudi s pomočjo približno 400 videonadzornih kamer na trasi avtocest in hitrih cest ter v predorih.

Regionalni nadzorni centri pomembno prispevajo k večji varnosti udeležencev cestnega prometa. Novi regionalni nadzorni center Ljubljana sta danes na povabilo predsednice uprave Družbe za avtoceste v RS (DARS d.d.) Mateje Duhovnik ter direktorja Direkcije RS za ceste (DRSC) Gregorja Ficka, obiskala ministra za promet in finance, dr. Patrick Vlačič in dr. France Križanič.

Ker širitev na prejšnji lokaciji v bližini priključka Brdo ob ljubljanski obvoznici ni bila možna, se je kot najprimernejša lokacija za novi regionalni nadzorni center izkazala lokacija stare osnovne šole v Dragomlju, ki jo je DARS d.d. odkupil zaradi graditve same avtoceste. Gradbena dela v Dragomlju so se začela z rušitvijo stare osnovne šole avgusta 2008, center pa je z delom na novi lokaciji začel v začetku decembra 2009. Skupna investicijska vrednost gradbenih del, tehnološke opreme in prestavitve komunikacijskega vozlišča znaša 11,9 milijona evrov.

Novi regionalni nadzorni center v Dragomlju je zasnovan tako, da ga bo v naslednjih fazah možno nadgraditi v državni center za upravljanje s prometom, ki ga bodo sestavljali: nadzorni center DRSC, glavni nadzorni center DARS d.d., Prometno-informacijski center za državne ceste (PIC) in predstavniki Policije. Poleg izgradnje objekta in namestitve tehnološke opreme za nadzor in vodenje prometa je bila izvršena tudi celovita logistična prestavitev osebja in funkcionalnosti s prejšnje lokacije na Griču. Prav tako sta bila z iste lokacije v celoti preseljena tudi PIC ter komunikacijsko vozlišče, novi objekt pa je omogočil tudi vzpostavitev t. i. varne celice.

 
Regionalni center za nadzor in vodenje prometa Ljubljana trenutno bdi nad celotno ljubljansko obvoznico in priključne krake na obvoznico (Kozarje - Vrhnika, Malence - Grosuplje, Podutik - Šmartno in Zadobrova - Krtina). Zaradi velike količine priključnega prometa na severno ljubljansko obvoznico pa nadzira tudi odsek rondo Tomačevo - Trzin. Vse funkcije regionalnega nadzornega centra se izvajajo tudi v okviru dolenjskega odseka Grosuplje – Obrežje ter v predoru Ljubno na gorenjski avtocesti.

V okviru načrtovanega državnega nadzornega centra bosta v stavbi v Dragomlju svoje prostore za vodenje in nadzor prometa imeli tudi Policija in DRSC, ki upravlja glavne in regionalne ceste ter del hitrih cest. Operaterji DRSC so se pred kratkim že pridružili kolegom iz DARS d.d. v glavni nadzorni sobi centra.

DARS d.d. tako od konca lanskega leta uspešno upravlja sisteme ITS v novem Regionalnem nadzornem centru Ljubljana, kamor bo v prihodnjih letih nameščal še sisteme za nadzor in vodenje prometa (katerih sestavni del bo tudi nadaljnja širitev elektronskih portalov nad celotni ljubljanski cestni obroč). Sicer pa je v letu 2009 vzpostavil tudi sistem za nadzor in vodenje prometa (SNVP) na odseku hitre ceste H4 Razdrto – Vipava in na odseku avtoceste A2 pred predorom Karavanke. S tem je zagotovil večjo prometno varnost in boljšo pretočnost prometa na navedenih odsekih. Kot posledica vzpostavitve SNVP na H4 je bila izvedena nadgraditev Regionalnega nadzornega centra Kozina, vključno z vzpostavitvijo aplikacije DATEX za koordinirano vodenje prometa med Slovenijo in Italijo (Furlanijo - Julijsko krajino).

V teku je tudi projektiranje prestavitve podpornega nadzornega centra Slovenske Konjice v nov Regionalni nadzorni center Maribor, prestavitev pa je predvidena do konca tega leta. Projekt optimizacije nadzornih centrov se tako bliža h koncu, kar pomeni, da bodo za potrebe vodenja in nadzora prometa na avtocestah in hitrih cestah delovali štirje regionalni nadzorni centri (Kozina, Ljubljana, Vransko in Maribor) ter podporni nadzorni center Hrušica.

V skladu z Letnim planom obnove in razvoja avtocest za leto 2010, ki je v postopku obravnave v Državnem zboru RS, je za naložbe sisteme za nadzor in vodenja prometa na avtocestah in hitrih cestah v letošnjem letu načrtovanih 9,9 milijona evrov; lani je bilo v to področje dejansko vloženih 8,5 milijona evrov.

V prostorih nadzornega centra v Dragomlju deluje tudi PIC, ki sta ga marca 2006 ustanovili DRSC in DARS d.d.. Oba upravljavca državnih cest v Sloveniji na ta način uresničujeta zakonsko obveznost zagotavljanja informacij o stanju in prometu na cestah, s katerimi upravljata. PIC zbira in v javnost posreduje informacije o stanju celotnega državnega cestnega omrežja in prometa na njem. Operaterji so 24 ur na dan dosegljivi prek kratke telefonske številke klicnega centra 1970, medtem ko v nočnem obdobju ob manjšem prometu dežurstvo prevzamejo nadzorni centri družbe DARS d.d.. Prek omenjene številke lahko uporabniki državnih cest dobijo aktualne informacije o stanju in prometu na cestah ter tudi sami sporočajo morebitne izredne dogodke na državnih cestah. Devet zaposlenih v PIC se vse dni v letu trudi od različnih virov (nadzorni centri, vzdrževalci, pregledniki, policija, cestninski delavci, uporabniki cest…) zbrati čim več relevantnih informacij ter jih čim hitreje prek številnih medijev posredovati voznikom in drugim zainteresiranim javnostim. Prometne informacije so tako poleg klicnega centra dosegljive na spletni strani www.promet.si, tudi v različici, ki je prilagojena mobilnim telefonom, Teletekstu TV SLO na straneh od 171 do 173, na telefonskem odzivniku na številki 080 22 44, prek standardnih izvozov podatkov na številnih spletnih straneh (AMZS, 24ur, Žurnal24, Najdi.si …), po elektronski pošti pa jih sproti prejema več kot 50 različnih uporabnikov (predvsem medijev).




Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri