Piškotki
Naše spletno mesto uporablja piškotke, s katerimi zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo in spremljanje statistike obiska. Z izbiro opcije »Nadaljuj« ali nadaljevanjem obiska spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Tukaj si lahko preberete o politiki piškotkov in jih tudi izklopite.
 
Sporočila za javnost
Logotip DARS
Dizajn DarsGo
Fotogalerija
Videogalerija
Publikacije DARS
Informativne kampanje
Slovar cestnih izrazov
 

Informacija o četrtkovih razmerah na odseku Postojna–Razdrto in aktivnostih Darsa
1.12.2017


Skladno z vremensko napovedjo in napovedanimi okrepljenimi padavinami v zgodnjih jutranjih urah za dan 30. november 2017 smo vse resurse, tako kadrovske kot plužna/posipna vozila usmerili v obvladovanje prevoznosti ceste na celotnem odseku primorske avtoceste A1, s posebnim poudarkom na odseke avtoceste med Logatcem in Postojno (s časovnim zamikom tudi Senožečami). Za ta območja je vremenska napoved izkazovala največ snežnih padavin.

Vremenska napoved za lokacijo Postojna:


Vremenska napoved za lokacijo Unec:
 

 
V aktivnosti posipanja in pluženja cest smo vključili 17 vozil, ki so posipanje in pluženje cest izvajala po sistemu neprestanega kroženja po trasi avtoceste, s postankom v avtocestni vzdrževalni bazi Postojna zgolj zaradi namena oskrbe s posipnimi materiali.

Poročilo v nadaljevanju zaobjema pretežno odsek avtoceste Postojna–Senožeče, kjer je prišlo do prometne nesreče s časovno zaustavitvijo prometa.

Nesreča na avtocesti je bila javljena vodji dežurstva v Postojni ob 9.20 uri, s strani zaposlenega voznika strojnika, ki se je vračal s preventivnega posipa ceste že na nasprotnem smernem vozišču, Senožeče–Postojna. Takoj se je ustavil in prevzel potrebne informacije od udeleženca v prometni nezgodi (voznika tovornega vozila s tujo registracijo) glede stanja in potrebnih ukrepov za sprostitev ceste. Darsov voznik strojnik, ki se je ustavil na mestu nesreče na nasprotnem smernem vozišču, je od voznika osebnega vozila, ki je vozilo zadaj za tovornim vozilom prejel informacijo, da je tovornemu vozilu verjetno moralo zablokirati kolo (okvara zavor), ker ga je nenadoma potegnilo v odbojno ograjo, kjer je prišlo do trka in izgube oblasti nad tovornim vozilom. To informacijo smo kot prvo povzeli tudi mi.

Tovorno vozilo je trčilo v odbojno ograjo na prehitevalnem pasu, potem pa ga je odbilo na cesti, tako da je obstalo na cesti v položaju »preloma« vlečnega vozila in polpriklopnika in zasedlo celotno vozno površino v smeri vožnje proti Kopru. Prometa ostalih vozil mimo poškodovanega in prelomljenega tovornega vozila ni bilo mogoče sprostiti na noben način.

V času, ko se je zgodila prometna nesreča tovornega vozila, je na tem odseku padal tudi leden dež v obliki belih kroglic, ki so odskakovale od podlage. Ker je bila cesta neposredno pred tem posipana, je sol kmalu pričela delovati in ob prihodu naših vozil, ki so na mesto nesreče prišla po sistemu vožnje v nasprotno smer po zaprtem delu avtoceste, povsem kopna (o tem dejstvu obstaja slikovni zapis – film) in normalno prevozna za zimsko obdobje.

Takoj po sporočeni nesreči smo na mesto nesreče iz baze Postojna napotili naše izvlečno vozilo (Unimog), z vlečno vrvjo, z namenom, da bi prelomljeno tovorno vozilo vsaj toliko poravnali, da bi sprostili promet mimo mesta nezgode vsaj po enem prometnem pasu. Žal neuspešno, saj je bilo naše vozilo premalo močno, utrgala se je tudi vlečna jeklena vrv, poškodovano tovorno vozilo pa je še naprej obstalo ukleščeno na celotni površini ceste do prihoda našega drugega vlečnega vozila. To je prispelo na mesto nesreče skupaj z vozilom za izvleko (pooblaščeni izvajalec avtovleke iz smeri Vipave, po metodi vožnje v nasprotno smer, s spremstvom Darsovega vozila in policije do mesta nesreče). Po prihodu vlečnega vozila za izvleko (avtovleke) smo poškodovano tovorno vozilo hitro premaknili na vozni pas, da smo promet sprostili vsaj po prehitevalnem pasu in da so vsa vozila, ki so obstala ujeta na tem odseku, lahko odpeljala naprej. Takoj po zabeleženi nesreči tovornega vozila smo vklopili vso prometno signalizacijo pred izvozom Postojna, s katero smo opozarjali na tabli spremenljive vsebine, da je cesta na odseku Postojna–Razdrto zaprta. Večina osebnih vozil je obvestilo upoštevala, tako da je bilo na odseku med priključkom Postojna in mestom nesreče zaustavljenih samo nekaj osebnih vozil, izločena/obstala pa so bila v glavnem tovorna vozila.

Časovnica dogodkov glede nesreče:

- nesreča tovornega vozila je bila zabeležena in javljena ob 9.20 uri;
- izločanje tovornih vozil pred priključkom Vrhnika (Sinja Gorica ) pri Vrhniki je bilo uvedeno ob 9.55 uri, z namenom, da najprej sprostimo promet znotraj odseka nesreče, potem pa postopno po celotni trasi avtoceste med Brezovico in Postojno in da ne povzročimo prometnega kaosa na celotnem odseku tudi za ostale kategorije vozil;
- promet je bil sproščen proti Kopru ob 11.15 uri za vsa vozila, nekaj pred tem smo mimo prometne nesreče sprostili samo ujeta osebna vozila.

Takoj za sprostitvijo prometa znotraj območja nesreče je bila sprožena akcija postopnega sproščanja vseh zaustavljenih ali ujetih vozil na trasi avtoceste med Postojno in Uncem, vse do Ljubljane.

Ker so posamezna tovorna vozila, ki so obstala v koloni izločenih vozil, pričela z obveznim počitkom, je bilo sproščanje po celotni trasi težavno in je časovno zahtevalo precej nepotrebnega časovnega zamika pri popolni sprostitvi prometa.

Poraba posipnih materialov:

- od 6.30 ure do 15.00 ure na območju avtocestne vzdrževalne baze Postojna, ki vzdržuje avtocesto med Brezovico in Senožečami, je bilo porabljenih približno 112 ton soli.

Padavine na odseku avtoceste, kjer je prišlo do nesreče, so se pojavile precej pozno, veliko kasneje, kot na ostalih odsekih avtocestnih odsekih na relaciji Ljubljana–Postojna. Pričetek rahlih padavin na tem odseku avtoceste smo zabeležili šele ob 8.30 uri, zato je bil takoj opravljen najprej preventivni posip ceste, in sicer ob 8.45 uri v smeri proti Kopru, takoj za tem, ob 8.55 uri pa sta še dve plužni skupini izvedli okrepljen posip trase in prvo jutranje pluženje v tej smeri vožnje. Pred tem je bil ta odsek avtoceste temeljito posut ob 6.45 uri, vmes pa padavin na tem odseku in celotni trasi proti Kopru ni bilo.

V času nesreče je na območju med Postojno in Senožečami padal t. i. ledeni dež v obliki belih kroglic, ki so odskakovale od tal. Te so se kmalu stopile, saj je bila cestna podlaga od vseh predhodnih posipanj v zadnjih dneh in tudi v četrtek zjutraj precej slana. Verjetno je zato v javnost prišla napačna informacija, da je bila cesta ledena, kar nikakor ni prava informacija, in da je tovorno vozilo zdrsnilo zaradi poledice.

Nesreča tovornega vozila se je zgodila na ravnem delu avtoceste, med počivališčem Studenec in izvozom Razdrto.

Iz priloženih slik je razvidno tudi stanje podlage – ceste v času nesreče. Ne moremo govoriti o nobenih snežnih razmerah ali poledici.

Slika tovornega vozila, ki je povzročil zastoj:

 
 
 

 
 



Nazaj    Vse novice
PROMET
 
INFO
Če nam želite sporočiti vaše mnenje ali zastaviti vprašanje, vas prosimo, da to storite preko spodnjega obrazca. Vprašanje bomo posredovali pristojnim službam. Potrudili se bomo, da vam bomo odgovorili v najkrajšem možnem času.

Spodaj vpišite vaše podatke:
* Ime in priimek:
Naslov:
Poštna št.:
Mesto:
* E-naslov:
Telefon:
* Zadeva:
* Prostor za sporočilo:
Priponka:
Dovoljena velikost datoteke je 10Mb.
Podatki, ki so označeni z *, so obvezni.
Prepiši kodo:
Pošlji
Zapri